Bjørn Tore Hoem
bthoem (at) gmail (dot) com
Bla gjerne i arkivet - nederst på denne siden.
This page in English - translated by Google Translator

21 april 2007

BlueCon35 - blåtannadapter

BlueCon35 - allsidig blåtanndings!

Jeg kjøpte for ett par måneder siden et par blåtannbaserte hodetelefoner, som etter planen skulle virke med min Nokia N73 ME mobiltelefon. Selv om alt tydet på at disse hodetelefonene - i.Tech Dynamics BluePRO - var kompatible med N73 ME, så viste det seg fort at de var de ikke.

Nokia N73 ME støtter av en eller annen grunn ikke overføringsprotokollen A2DP, som gjør det mulig å overføre høykvalitets stereo audio over blåtann. Etter mye om og men ble hodetelefonene lagt på hylla.

Så viser det seg at i.Tech Dynamics lager en adapter, fra vanlig 3,5 mm stereo jackplugg til blåtann hodetelefoner. Interessant - det må vi ha!

Får den i dag - skummer gjennom bruksanvisningen - og spiller musikk fra PCen i løpet av 3 minutter.

Meget bra lydkvalitet også, så dette kan anbefales.

Med blåtann trådløse hodetelefoner, kan jeg nå få signal i høy kvalitet fra en hvilken som helst lydenhet med 3,5 mm stereo jackplugg, slik som min Nokia N73 ME (som har det på en liten forlengerkabel med fjernkontroll), fra TVen, fra PCen, fra iPoden etc.

BlueCon35 heter i.Tech Dynamics sin løsning og hodetelefonene jeg har heter BluePRO, fra samme firma. Adapteren er nå oppgradert til BlueCon 35 II, men den gjør nok samme nytten.

Hvor kan du kjøpe i.tech Dynamics produkter? Ikke i Norge så langt jeg har funnet ut - så sjekk Amazon eller eBay.


i.Tech Dynamics finner du her:

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det finnes andre komplette sett til slik bruk. Jeg har benyttet Plantronics Pulsar 590A i 18 måneder, og stortrives med muligheten for musikk fra PC'en via dongelen. Når min mobil ringer, trykker jeg bare på knappen på headsettet, og mobilen tar over. Slik bør det være.

Emneord

Tanken bak

Opprinnelsen til denne bloggen var at jeg trengte en side å samle på alle de fine nettjuvelene jeg kommer over og å dele på erfaringer jeg har gjort. Kan nok hende at jeg enkelte dager er litt mer enn normalt opptatt av noe. Og noe har som regel et eller annet med foto, data, programvare eller noe i den retning å gjøre. Er jeg på jakt etter noe - det kan være den "beste" mp3-spilleren, det "beste" bildeprogrammet, den ultimate musikkfotomobilen eller noe i den dur, så kan du regne med at jeg går så grundig til verks i letingen at det jeg til slutt ender opp med duger. Og det er slike ting jeg skriver litt om her. Jeg håper virkelig at du finner noe her som du får glede av - og som forhåpentligvis sparte deg for å måtte "finne opp hjulet pånytt"! Du må gjerne lenke videre artikler du liker, men jeg liker å bli nevnt som opphavsperson. Bjørn Tore
Powered By Blogger