Bjørn Tore Hoem
bthoem (at) gmail (dot) com
Bla gjerne i arkivet - nederst på denne siden.
This page in English - translated by Google Translator

21 april 2007

Hør på norske radiokanaler på XBOXen din!

Jeg har skjønt at det er mulig å høre på internettradio via ShoutCast på Xbox Mediacenter (XBMC), men jeg viste ikke at jeg kunne lytte til alle, mulige radiokanaler - inkludert NRK.

Og så enkelt det er!

XBMC spiller de fleste radioprotokollene via vanlige M3U spillelister, som vanligvis er brukt til å lage spillelister av MP3-filer.

Men samme format kan altså brukes til å lagre radiokanaler og avspilling av radio på XBMC er følgelig like enkelt som å spille av MP3 musikk og du skifter kanaler som du skifter låter!

En ting skal du gjøre først - du skal gå inn i XBMC innstillingene og endre "cache" størrelsen for ukjente internettformater fra 4.096MB (som er for mye) til 256MB eller 512MB, litt avhengig av båndbredden din. Jo lavere du kan stille den uten at det blir kunstige pauser i radioavspillingen, jo raskere går det å skifte kanaler.

Og her kan du laste ned M3U-spillelisten jeg bruker: http://www.divshare.com/download/458725-26c
Denne listen er oppdatert per 22. april og alle kanalene virker i XBOX mediacenter.

Lag deg en katalog sammen med MP3-filene dine som heter RADIO og legg denne filen der. I XBMC går du til "Min musikk" og åpner denne filen. Så velger du kanal og resten skal gå av seg selv.

 

 

0 kommentarer:

Emneord

Tanken bak

Opprinnelsen til denne bloggen var at jeg trengte en side å samle på alle de fine nettjuvelene jeg kommer over og å dele på erfaringer jeg har gjort. Kan nok hende at jeg enkelte dager er litt mer enn normalt opptatt av noe. Og noe har som regel et eller annet med foto, data, programvare eller noe i den retning å gjøre. Er jeg på jakt etter noe - det kan være den "beste" mp3-spilleren, det "beste" bildeprogrammet, den ultimate musikkfotomobilen eller noe i den dur, så kan du regne med at jeg går så grundig til verks i letingen at det jeg til slutt ender opp med duger. Og det er slike ting jeg skriver litt om her. Jeg håper virkelig at du finner noe her som du får glede av - og som forhåpentligvis sparte deg for å måtte "finne opp hjulet pånytt"! Du må gjerne lenke videre artikler du liker, men jeg liker å bli nevnt som opphavsperson. Bjørn Tore
Powered By Blogger