Bjørn Tore Hoem
bthoem (at) gmail (dot) com
Bla gjerne i arkivet - nederst på denne siden.
This page in English - translated by Google Translator

22 april 2007

Zoho Office bedre enn Google Docs & Spreadsheets?

For en tid tilbake skrev jeg et innlegg om Google Docs & Spreadsheets. Jeg har fortsatt å bruke Google Docs & Spreadsheets, men er ikke like overstrømmende fornøyd lenger.

Det jeg spesielt ikke liker lenger, er tregheten i Google-systemet til å rette opp de mest banale feil, slik som at blogginnlegg skrevet i Google Docs & Spreadsheets og som postes til Googles egen bloggtjeneste - Blogger.com - ikke får riktig overskrift, og at det er utrolig krøkkete å velge hvilken blogg du skal poste til.

Hvor mange av oss brukere som har påpekt dette til Google og bedt om utbedring skal jeg ikke en gang gjette på, men ingen ting har skjedd på flere måneder.

De siste innleggene mine har jeg derfor skrevet i Google Docs & Spreadsheets kanskje største konkurrent; -Zoho Writer.



Zoho er en hel suite med produkter på nett, på mange måter over samme lest som Google Docs & Spreadsheets. Det er langt flere programmer, for eksempel har Zoho også et presentasjonsprogram, prosjektstyringsverktøy, CRM-program, mail og mye mer. Alt er tett integrert, kanskje tettere integrert enn Google sine verktøy. Det meste er helt gratis for privatpersoner - for bedrifter koster det noen kroner.


Inntil Google får skikk på sine verktøy, så blir blogginnleggene mine skrevet her!

Du kan jo ta en titt selv? Det koster ihvertfall ingen ting å prøve: www.zoho.com

0 kommentarer:

Emneord

Tanken bak

Opprinnelsen til denne bloggen var at jeg trengte en side å samle på alle de fine nettjuvelene jeg kommer over og å dele på erfaringer jeg har gjort. Kan nok hende at jeg enkelte dager er litt mer enn normalt opptatt av noe. Og noe har som regel et eller annet med foto, data, programvare eller noe i den retning å gjøre. Er jeg på jakt etter noe - det kan være den "beste" mp3-spilleren, det "beste" bildeprogrammet, den ultimate musikkfotomobilen eller noe i den dur, så kan du regne med at jeg går så grundig til verks i letingen at det jeg til slutt ender opp med duger. Og det er slike ting jeg skriver litt om her. Jeg håper virkelig at du finner noe her som du får glede av - og som forhåpentligvis sparte deg for å måtte "finne opp hjulet pånytt"! Du må gjerne lenke videre artikler du liker, men jeg liker å bli nevnt som opphavsperson. Bjørn Tore
Powered By Blogger